En tur till Tidaholm

Idag åkte jag en sväng till Christina och hennes hundar i Tidaholm. Så glada dom blev, det blev många hundpussar!! Dom undrade så vart jag hade mina tjejer för jag luktade så gott tydligen!


SUCH Strike Don Giovanni Gift Of Love

Här är SUCH Strike Don Giovanni Gift Of Love (Giovanni) som är en Dandie Dinmont Terrier och han är pepparfärgad. Jag hjälpte till att fixa till hans mössa (håret på huvudet), klippte honom på nosen och gjorde öronen fina. Dom fäller ju inga hår så man får hjälpa till lite. Så här blev det när vi var klara.


Igor

Här är Giovannis kompis Igor som är en Storpudel. Dom har mycket kul tillsammans killarna!
Så fikade vi och jag fick en god kopp med julte som är så gott med alla goda kryddor i. En massa hundprat blev det så klart också.
Kul var det att träffas igen!! Tack för gott fika och en trevlig stund med er alla!!

Första gången jag och Christina träffades var -93 i Tidaholm, då stog jag, min dotter Annika och SUCH Willows Amalia (Pepsi) vår första Dandie och tittade i ett skyltfönster med leksaker i, då kommer Christina och går förbi. Pepsi blev alldeles till sig av glädje och hon måste bara få hälsa på henne och det fick hon ju så klart!! 
Vad är detta för en hundras frågar Chrisina, så mysig den verkar vara. Hon fastnade verkligen för rasen då. 
Hemma hade hon då två Cavalier King Charles Spaniel-hanar.
Efter drygt ett år så fick Pepsi sin första valpkull, fyra valpar var det. Jag hängde upp en lapp i våran affär och Chrisina ringde då mig och frågade om det var denna hund som hon träffat utanför leksaksaffären, det var ju länge sedan så jag fick verkligen tänka efter, hon sa får jag komma och titta, så klart att hon fick.
Pepsi blev lika glad igen när dom träffades och hon ville verkligen visa henne vad vi hade i köket.
Cavaliererna hade hon nu inte kvar så det var tomt utan hund så hon bestämde sig för en av hanvalparna, New Born´s Ambro Goldstar som hon kallade Philip, denna fina hane som älskade att gå med sin Matte i ringarna och visa upp sig. Han blev också SUCH.
Utan Dandie kan jag inte vara sa Chrisina idag och jag säger detsamma, det går inte!!

Nu är det dags för en promenad med hundarna!

Ha en fortsatt härlig dag!






Kommentarer
Postat av: Spanaren

Tack för fina foton njuter och en vacker berättelse om hur ödet griper in :-)

Tack vare din trevliga och söta tik så fick du sälja en valp och en ny vän/ kram

2011-02-07 @ 08:08:05
URL: http://spanaren55.bloggplatsen.se
Postat av: Jonna

Vilket härlig historia.... :)

D var ett tag sen, usch va tiden går fort.

Kramiz

2011-02-08 @ 09:23:07
URL: http://zoigrey.webs.com
Postat av: Janette

Hejsan!

En riktig solskenshistoria!

Håller med er båda, utan Dandie kan man inte vara!

Ha det gott

Kram

2011-02-09 @ 19:56:36
URL: http://www.sjobolyckan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0