Uppfödarutbildning mm

I går var det dags för uppfödarutbildning igen, jag trodde inte att jag skulle kunna följa med denna gången för jag har varit så förkyld med feber men kvällen innan kände jag att febern lättade. Lite trögt var det att gå upp på morgonen och trött var jag men jag behövde bara köra till Tidaholm sedan körde Christina till Eréne och så körde Eréne till Ödestugu i Småland där vi brukar träffas. Det hade snöat en del så det tog sin tid att komma dit men bättre sent än aldrig!
Denna gången pratade vi om utfodring, mycket intressant! Det är ju viktigt att våra hundar får i sig vad dom ska. Vår veterinär Ulrika kunde som vanligt svara på alla våra frågor så duktig hon är!!
Jag har börjat att ge våra hundar färskfoder blandat med torrfoder för att Frans har varit dålig på att äta sin mat så jag frågade om det och färskfoder är det rått kött i och det är ju inte dåligt för hundarna men man får tänka på att det kan finnas en risk för salmonella precis som i kyckling! Det hade jag ingen tanke på!! Jag är ju kännsligare för sådana saker. Man får vara extra noga med att diska allt efteråt.
Så pratade vi om att man inte ska hälla kokhett vatten på torrfodret som man ger för då försvinner all näring och proteinet blir förstört. Ljummet vatten är bättre ca. 60 grader.
Mycket har vi alltid att prata om och så intressant och roligt har vi när vi träffas! Det är bara några gånger kvar på utbilningen, tiden har gått så fort.

Här kommer några bilder på hundarna från utställningen i Göteborg på MY DOG.


Ding-Dong Ester

Här är Ding-Dong Ester som blev BIR med CERT och CACIB på torsdagen den 6 januari.


VIP-Win´s Cleo Caramel (Maja)

VIP-Win´s Cleo Caramel (Maja) som blev BIR-valp på fredagen den 7 januari.


Lotta, Ding-Dong Ester och vår domare

Ding-Dong Ester på bordet och Lotta, vår domare Joo Schepers, Nederländerna. Fredag den 7 januari. Ester blev 2:a Btkl. med CACIB.


Deejasome Halleluja Moment (Tyko)

Min syster Lottas Samojedhund Tyko som blev BIR-valp på lördagen den 8 januari.


New Born´s Frans

Och så en bild till på Frans som blev BIR med CERT och CACIB på fredagen den 7 januari.

Grattis till er alla så jätteroligt att det gått så bra!!

Min förkylning är bättre nu men det tar sin lilla tid innan den går över!

Här töar det idag och det har regnat en del. Der är rena isgatan så man får gå försiktigt!

Ha en fortsatt skön helg!


Kommentarer
Postat av: Janette

Hej M-L!

Snygg blogg!

Samma som min!

Om du lägger in små bilder i inläggen så kan man klicka på dem och de förstoras. Då blir inte inlägget så lång! Ett litet tips bara!

Kram

2011-01-16 @ 22:38:17
URL: http://sjobolyckans.blogg.se/
Postat av: Jonna

Oj va Frans päls glänser!! :) Han är så fin!

Kram

2011-01-20 @ 16:17:21
Postat av: Linda

Hej! Fin blogg och fina bilder!



Tack för hjälpen idag.

Kram kram!

2011-01-21 @ 15:45:19
Postat av: Spanaren

Grattis till dig och Frans :-) Grattis till er alla som var där med era sötnosar. Tack för besöket på min blogg och att jag även fick din nya bloggadress ler /kram

2011-01-22 @ 17:15:38
URL: http://spanaren55.bloggplatsen.se
Postat av: Spanaren

Vet inte om jag slank ut för fort så att min kommentar inte hann med eller ... /kram

2011-01-22 @ 17:17:24
URL: http://spanaren55.bloggplatsen.se
Postat av: Lotta

Färskfoder ska hanteras som rå köttfärs... Med andra ord det är kort hållbarhet, god handhygien och förvaras så kallt det går i kylen. Även om du är känsligare nu så finns det ju plasthadskar att köpa =)

Kram

2011-01-24 @ 19:26:34
URL: http://www.anehammar.cybersite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0