Våra underbara hundar

Så underbart och härligt det är att kunna få ha dessa härliga hundar som ger så mycket i mitt liv!!
Sedan jag var liten har jag haft en stark dragning till alla djur. Speciellt hundar!
 
Alla våra djur lever ju som dom alltid har gjort och mår bra av det!! Till skillnad mot oss människor som har förändrat världen med krav, värderingar, fördommar och makt mm. som jag verkligen inte mår bra av!!
Jag lär mig av djuren alltid någonting varje dag, önskar bara att jag fick, kunde leva som dom! Att slippa känna att jag inte är värd så mycket om jag inte presterar vad samhället vill, jag är säker på att alla barn som växer upp i världen skulle må så mycket bättre och kunna göra mycket bättre saker i sitt liv både för sig själva och för andra då!
Om vi mår bra så blir ju allting så mycket bättre!!
På det här viset vi har det nu så blir det ett tufft jobb att lära känna sig själv, vem jag egentligen är när samhället inte tillåter det men det gäller att vara stark och lyssna till sitt inre jag så blir det bra till slut! Det tror jag i alla fall.

Om vi får leva naturligt med det som Moder Jord har givit oss så tror jag att världen skulle se helt annorlunda ut.
Mycket händer i vår värld nu både små personliga och stora saker i vår värld som vi inte förstår och kanske skrämmer oss, vi tycker det är hemskt och orättvist.
Det måste bli någon förändring så att vi kan ge tillbaka av allt det vi tar av vår underbra Jord tror jag.

Ja nu blev det många djupa tankar och ord men jag tror att detta är viktigt, det handlar ju om våran överlevnad!

Vi är starka och jag tror att vi klarar det!!

Ha nu en underbar dag  !!

Kommentarer
Postat av: Linda

Underbara ord mamma! Djuren är verkligen våra vänner och de komuniserar med oss hela tiden, det är bara vi som har glömt hur vi ska lyssna. De komuniserar med känslor, så om vi bara öppnar upp våra hjärtan så känner vi vad de vill förmedla. De älskar oss! De älskar oss ännu mer när vi öppnar våra hjärtan och lever utifrån kärlek. Då känner de att de kan lita på oss.

Det är också kärlek som behövs och som kommer att förändra denna värld.

Var Kärlek! Gör alla beslut utifrån hjärtat!



Kärlekskramar!

2011-03-11 @ 10:30:13
Postat av: Lotta

Mycket kloka ord och jag tror helt och hållet på det jag oxå. Tror det är jätteviktigt att göra saker bara för sin egen skull så man inte tappar bort sig på vägen...det är väldigt lätt gjort =/

Är oxå otroligt lycklig över att jag fått förmånen att ha 2 underbara hundar i mitt liv som ger mig mer glädje än nåt annat =)

Kram

2011-03-11 @ 14:56:05
URL: http://www.anehammar.cybersite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0